zoomin
zoomin
بروز ترین اخبار رایانه
قالب وبلاگ

Sharp Solar Farm
Sharp Solar Farm

شارپ یكی از بزرگترین مزارع خورشیدی خود در ایالت تنسی امریكا را افتتاح كرد. مركز بین‌المللی زراعت ممفیس، در حقیقت اولین مزرعه خورشیدی است كه با نصب 4,160 ماژول خورشیدی، انرژی معادل یك مگاوات را تولید می‌کند. این مزرعه با 5 هكتار وسعت، توان تولید 1,600,000 كیلووات ساعت انرژی در سال را خواهد داشت كه تامین‌كننده مصرف متوسط 150 خانه در سال است. ماژول سلول خورشیدی شارپ كه ND-240QCJ نام دارد، قدرت جذب نور بسیار بالاتری نسبت به نمونه‌های فعلی داشته و به همین دلیل بهره‌وری در واحد سطح این مزرعه را بسیار بالا می‌برد.

از سوی دیگر شارپ به تازگی اعلام كرد كه قرارداد تاسیس پنج نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید كلی 14.4 مگاوات را با شركت انرژی‌های سبز Enel EGP امضا كرده است. این نیروگاه‌ها كه از سلول‌های خورشیدی با فیلم نازك (Thin Film) استفاده می‌كنند، علاوه بر كاربرد منبع پاك و بادوام، از بازده تولید انرژی بالایی برخوردارند. ظرفیت تولید انرژی با استفاده از این سلول‌های خورشیدی كه تولیدشان از سال 2011 شروع شده، در پنج شهر ایتالیا به رقم 19.5 میلیون كیلووات ساعت در سال خواهد رسید كه این میزان، انرژی متوسط مصرفی لازم برای 7,200 خانه را تامین خواهد كرد و تولید سالانه 10,000 تن دی‌اكسید كربن حاصل از گازهای گلخانه‌ای را كاهش خواهد داد.

اتحادیه اروپا چندی پیش طی یك تحقیق گسترده اعلام كرد كه تا سال 2,050 بیش از 50 درصد انرژی لازم برای شهروندان این قاره از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین خواهد شد و لذا احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق مختلف، خصوصا در مناطقی از اروپا كه روزهای طولانی داشته و در نتیجه دریافت اشعه خورشید در آنها بالاست، الزامی خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 13:9 ] [ amer ] [ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان zoomin و آدرس zoomin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 360
بازدید دیروز : 48
بازدید هفته : 408
بازدید ماه : 360
بازدید کل : 29642
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1