zoomin
zoomin
بروز ترین اخبار رایانه
قالب وبلاگ

 

خوب: قیمت عالی، عملکرد مناسب، طراحی بهبود یافته نسبت به سری قبلی

بد: دمای آزار دهنده، زاویه دید کم صفحه نمایش، انعطاف پذیری شاسی، عمر باتری کمتر از متوسط

 پیشنهاد: اگر به دنبال یک خوش قیمت کارا با طراحی فقط قابل قبول هستید و امکانات جانبی برایتان در اولویت نیست، ۵۱۱۰ دل گزینه خوبی است.

 

مشخصات دستگاه:

 

 

 

قیمت هنگام عرضه

۷۵۰ هزار تومان

پردازنده ۲.۳GHz Intel Core i5-2410M
حافظه ۴GB, 1,333MHz DDR3 RAM
هارد ۵۰۰GB, 5,400rpm
چیپ ست Intel HM67
گرافیک Intel HD 3000
سیستم عامل Windows 7 Home Premium
صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ 
وزن ۲۷۰۰ گرم با باتری
گروه متوسط

 

 

 

 

بررسی

سال گذشته بود که شرکت دل سری ۵۰۱۰ اینسپایرون را به عنوان یک خوش قیمت کارا و مبتنی بر پردازنده های Core I اینتل روانه بازار کرد. دل و ایسر سرآمد ارزان های بازار بوده و هستند لذا برای خیل عظیمی از مشتریان لپ تاپ، این دو برند در اولویت خرید است. زیرا هیچ چیز بهتر از یک دستگاه ارزان قیمت و کارا با طراحی قابل قبول نیست. اما آنچه باید در خرید یک لپ تاپ مد نظر داشت، هدف خرید آن و سپس انتخاب مدلی مناسب مبتنی بر هدف خرید است.

 

امسال نیز دل با ورود نسل جدید پردازنده های اینتل، سندی بریج، خط ۵۰۱۰ اینسپایرون خود را به روز کرده و سری جدید ۵۱۱۰ را مانند مدل قبلی با تنوع بسیار در سخت افزار، عرضه کرده است.

 

 

 

طراحی کلی دستگاه نسبت به ۵۰۱۰ تفاوت خاصی نداشته است. شاید چشمگیر ترین این تفاوتها، استفاده از کروم در دور تا دور کیبورد باشد که جلوه خاصی به آن داده است. ضمن اینکه کمی دستگاه از حالت خشکی و بی روحی ۵۰۱۰ در آمده و مثلا لبه های قبلی حالت تیزی ندارند. البته رنگ بندی های بسیار متنوعی نیز در این سری عرضه میشود. مشکل اساسی در این طراحی وجود لولاهای ضعیف برای صفحه نمایش است. به نظر لولاها کمی ضعیف اند و همین امر نیز موجب خطر پذیری دستگاه هنگام حمل و نقل میشود چون ممکن است صفحه نمایش ناگهانی باز شده و لپ تاپ از دست شما بیوفتد. ضمن اینکه مانند همه خوش قیمت ها، شاسی دستگاه خیلی محکم نیست و کمی انعطاف پذیری در آن مشاهده میشود.

 

البته باید در نظر گرفت با این قیمت بسیار مناسب، طراحی کلی دستگاه در حد خوب ارزیابی میشود.

 

 

 

صفحه کلید نیز مانند مدلهای قبلی دل در حد خوب و متناسب با قیمت است. کلید ها علاوه بر داشتن فاصله مناسب از هم، پاسخگویی مناسبی نیز دارند. تایپ کردن حتی در مدت طویل نیز در آن سخت و مشکل زا نیست. البته هنگام استفاده زیاد، دستگاه کمی داغ میکند، لذا اگر عادت دارید از لپ تاپ روی پایتان استفاده کنید، این مهم را مد نظر داشته باشید.

 

مالتی تاچ پد نیز خوب است. اندازه بزرگ، پاسخگویی عالی و پشتیبانی مناسب از بسیاری از حرکات مالتی تاچ نیز صورت میگیرد. البته میتوانید از طرق تنظیمات درایور تاچ پد، این حرکات را به دلخواه خود تنظیم کنید.

 

 

 

 

 

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن استاندارد ۷۶۸*۱۳۶۶ و نوردهی LED کیفیت نسبتا مناسبی داشته اما زاویه دید کم و بازتاب نور خارجی به دلیل براق بودن از جمله معایب آن است.

 

 

 

 

 

ویدیو

VGA, HDMI
صدا Stereo speakers, headphone/microphone jacks
دیتا USB 3.0 2 Ports, 1 USB 2.0/eSATA combo port, 1 USB 2.0, SD card slot
شبکه Ethernet, 802.11n Wi-Fi, Bluetooth
درایو نوری دی وی دی رایتر

 

 

 

 

عملکرد کلی دستگاه با مشخصات موجود در جدول بالا، در حد عالی ارزیابی میشود.

پردازنده Core i5 با معماری سندی بریح به همراه ۴GB رم برای تمام نیازهای شما کافی است مگر اینکه کاربر بسیار حرفه ای باشید. آنچه مشخص است در سری سندی بریج پردازنده های گرافیکی مجتمع نیز بسیار بهبود یافته و قدرتمند تر شده اند، لذا در این لپ تاپ هم وجود پردازنده مجتمع گرافیکی اینتل، نه برای بازی بلکه برای رفع نیازهای ابتدایی شما مانند نمایش فیلم وعکس کافی است.

البته همانطور هم که ذکر شد، این سری در سخت افزار های متنوعی هم در پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی، هارد و رم عرضه میشود. لذا متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

 

 

 

باتری ۶ سلولی اصلی ۵۱۱۰ در تست پخش ویدیوی گرفته شد فقط ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه عمر داشت که از این حین بسیار ضعیف و تقریبا جز بدترین های بازار است. با نبود پردازنده گرافیکی مجزا و معماری سندی بریج پردازنده اصلی، هر دستگاه با عمر باتری زیر ۳ ساعت افتضاح است.

تهیه توسط: مدیریت zoomin

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 15:40 ] [ amer ] [ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان zoomin و آدرس zoomin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 536
بازدید کل : 29268
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1