zoomin
zoomin
بروز ترین اخبار رایانه
قالب وبلاگ

Swiss scientists create mind-controlled robot for disabled patients
Swiss scientists create mind-controlled robot for disabled patients The Verge

گروهی از محققان سوئیسی در یکی از معتبرترین مراکز علمی این کشور موفق به تولید نوعی از ربات‌های هوشمند برای معلولان حرکتی شده‌اند که می‌توان آن را تنها به کمک تفکرات ذهنی کنترل نمود. در مراسم ویژه‌ی رونمایی این فن‌آوری جدید که اوایل هفته گذشته برگزار گردید، یک بیمار مرد فلج، توانست تنها با فکر، رباتی را به چپ و راست حرکت دهد.

با وجودی که این فنآوری می‌تواند تا حدودی توانایی‌های از دست رفته را به بیماران بازگرداند، هنوز در مراحل اولیه خود بوده و با چالش‌های گوناگونی مواجه است. یکی از مهمترین این مشکلات نیاز به تمرکز ذهنی از سوی بیمار است. بدین ترتیب در صورت پرتی حواس کاربر حتی با کوچکترین و جزئی‌ترین مسائل و برهم خوردن تمرکز ذهنی، سیستم دیگر قادر نیست به درستی عمل کند. به همین منظور این محققان می کوشند بیش از پیش کنترل دستگاه را به نحوه‌ی تفکر آدمی نزدیک کنند.

در حال حاضر اگر بر فرض مثال دستور حرکت را به این ربات دهیم، این حرکت تا آنجا ادامه می‌یابد که با دستور دیگری آن را از حرکت بازداریم یا اینکه آن به مانعی برخورد کند. بنا به ادعای سخنگوی این گروه تحقیقاتی، ساخت مدل خانگی این ربات سالهای سال به طول خواهد انجامید.

آیا روزی می رسد که کاراگاهان به دنبال دستگیری ربات‌های قاتلی باشند که معلوم نیست با قوه کدام ذهن پلید دست به جنایات می‌آلایند؟ و آیا روزی رمان 1984 جرج اورول رنگ حقیقت می‌گیرد و دیگر در هیچ کنجی از ذهنمان نیز فضایی برای تفکر آزادانه باقی نخواهد ماند؟ نظر شما چیست؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 11:49 ] [ amer ] [ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان zoomin و آدرس zoomin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 144
بازدید دیروز : 48
بازدید هفته : 192
بازدید ماه : 144
بازدید کل : 29426
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1